in

יום הזיכרון: אז איך בתכל'ס מדברים עם הילדים שלנו על תכנים מאוד קשים?

טכניקות להתגבר על הפחד

"אפשר ללמד את הילד טכניקות להתגבר כמו הרפיה – למלא את הבטן כמו בלון בשלוש נשימות עמוקות ואז להוציא את כל האוויר וגם את כל התחושות הלא נעימות, הלחץ והכאב", מציע ד"ר טבעון. "כשלוקחים נשימה נוספת אוספים אנרגיה חיובית ואיתה רק דברים טובים ומשמחים".

"אפשר להציע לילד לאסוף לתוך אגרוף ביד את כל הפחד ובבת אחת לשחרר הכל. ישנם ילדים שיש להם 'חפץ מעבר', ואפשר להציע להם שבכל פעם שהם נזכרים במשהו לא נעים והם זקוקים לאמא או אבא, הם יוציאו את החפץ הזה ויחשבו על דברים טובים. אפשר לענוד על היד רצועה / צמיד בצבע שהילד אוהב ושיכול בכל פעם להעניק לו רוגע וביטחון".

יש נושאים קשים שילדים נחשפים אליהם כחלק מהשגרה, כמו יום השואה וימי הזיכרון המצוינים מדי שנה בגני הילדים ובבתי הספר. עד כמה חשוב שהם ילמדו את הנושא לעומק? מה חשוב שהילדים לא ישמעו או ייחשפו אליו?


"ביום השואה ובימי זיכרון אמצעי התקשורת מציפים במידע ובחומרים רבים שאפילו למבוגרים לא קל לצפות בהם ולעכל אותם. להורים יש תפקיד חשוב כמתווכים בין הילד למבול המידע ולחשיפה לתכנים אלו. הורה צריך להיות רגיש לרמת ההצפה של הנושא ולבחור את המינון המתאים לילד, לפי גילו, לצרוך ולשמוע על הנושאים הללו".

 

שריפה ביער בצמוד למושב בית מאיר

איך לזהות אם האירפודס שלכם מקוריות?